top of page

Middlebridge Scimitar  (1988-1990): 

scimitar gte middlebridge jonathan smith
1990 middlebridge interior.jpg

Nadat de productie van Reliant was gestopt, verwierf Middlebridge Scimitar Ltd. in juni 1987 de productierechten op de Scimitar GTE en GTC. Dit bedrijf, gevestigd in Beeston, Nottinghamshire, produceerde een 2.9 L (Ford Scorpio 150 Pk) versie van de GTE met veel wijzigingen en moderniseringen (meer dan 450 aanpassingen !) met inbegrip van elektronische brandstof injectie en een vijf-speed Ford T9 versnellingsbak

(5 versnellingen) met de Ford A4LD 4-speed auto als een optie. Ook werden de schokdempers en veren aangepast om tot een betere wegligging te komen.

​

De vijfde gebouwde Middlebridge Scimitar werd geleverd aan Prinses Anne.

Slechts 78 Scimitars Middlebridge’s (waarvan maar 3 links gestuurde uitvoeringen) werden geproduceerd door Middlebridge alvorens het bedrijf in 1990 ter ziele ging. In Nederland zijn drie Middlebridges verkocht, catalogusprijs was toen

Hfl. 127.000,-. Voor die tijd (‘89/90) een beste prijs, maar de auto’s waren dan ook van alle gemakken voorzien: airconditioning, automaat, opendak etc etc 

​

Er werd 1 GTC gemaakt, met behulp van een LHD body van Reliant die werd omgezet door Middlebridge naar RHD, maar de auto werd nooit voltooid en uiteindelijk werden de body en chassis gescheiden verkocht aan nieuwe eigenaren. De productierechten werden vervolgens overgenomen door Graham Walker Ltd.,

die tot 2014 de Middlebridge op bestelling bouwde. 

​

Documentatie 

& brochures

Technische

specificaties

Films

bottom of page